Om dig mitt hjärta!

För 1år sen -1 dag så kom jag hem från BB. Man va fortfarande uppe i varv, inte hunnit smälta allt. Många va på besök och efter allas besök så gick vi och la oss.
För 1år sen
Vaknade för första gången i min egna säng med en liten bebis, MIN bebis brevid mig. Första dagen på "riktigt" med en bebis. När man nu tänker tillbaka hur man kännde får jag tårar i ögonen. Den lycka, den oron man hade då.
Kunde inte slita mina ögon ifrån den fina tösen som sov istortsätt hela tiden.
För 1år sen va vi först hos L, men jag sköll på att jag va trött för att jag fick känslan av att vi bara va i vägen.
Väl hemma så låg jag i soffan med Tösen på min mage. Fast jag va hemma, på nyår så va de en dag jag aldrig glömmer.
Jag kommer ihåg vid 12-slaget. Gick ut på balkongen för att iaf se några fyrverkerier, jag tror jag såg typ 3-4st för min blick kunde inte slita sig ifrån den sovande Tösen i soffan.

Obeskrivlig kärlek: Det har jag kännt för henne sen första gången jag såg henne. En kärlek som jag aldrig har kännt innan. En kärlek som man verkligen gör ALLT för.
Glädjen: Den glädjen man får varje dag, varje minut, varje sekund. Ingen kan få mig att må SÅ bra som Tösen gör!
Oron: Hela detta år har även varit med oron i huvudet. Oron över att hon ska sluta andas, oron över att hon ska slå sig, oron att något över huvudtaget skulle hända henne.
Skydd: Varje steg man tar, hon tar så är man där och skyddar. Skyddar för allt ont! De är de som har fått mig att bry mig mindre när något "negativt" händer. För att skydda henne.
Otillräcklig: Ja, även de har man kännt sig. Otillräcklig som mamma, för henne. Men tror nog att de är allt normalt då en kärlek är så stor.



För prick 1år sen togs detta kort.
Då jag ALDRIG skulle kunna ha anat att jag skulle sitta här nu.

Du ligger här bredvid och jag vill att du skall veta
Jag skall aldrig nånsin lämna dig
Du kan vara trygg hos mig

För den mening som du gett mitt liv
För all den kärlek som jag känner nu
Du betyder allt för mig

Min lilla ängel en dröm har blivit sann
Jag finns intill dig och jag håller om din hand
Känn ingen rädsla, jag finns ju här om natten
För dig lilla ängel du betyder allt för mig

Ditt lilla leende, gör det så underbart
Att få vakna varje dag
Att få känna hur jag älskar dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback