Jag har gått på en tagg...

Att allt är som en "Dans på rosor", har jag nu gått på ett tagg..
Jag kan med ärlighet säga att ha barn vissa gånger är JOBBIGT.

Min lilla tös är Verkligen i en växperiod just nu. Och varje dag mellan 19:00 - 00:00 så Vägrar hon sova. Och vill bara äta, äta och äta. Jag har provat att ge ersättning. Första gången funkade det, nu vägrar hon ta flaskan. Jag vet att hon är såhär för när hon har växt klart denna växpersiod så ska hon ha tillräkligt med mat då. Och en del utav det hela kan även vara för att hon bara vill "snutta", inte snutta för att ha napp utan bara smått (eller hur man nu ska förklara det)

Jag ringde ner till BVC idag och frågade om de fanns något att göra. Hon kunde tyvärr inte säga något som skulle kunna hjälpa. Men hon sa att vi skulle hålla "kontakt" och se hur det går då hon även vet jag är själv.
Det är det som är bra med bvc, dom ser ju även in i mammas situation.
För att man inte ska tappa hoppet, att tycka de bli så jobbigt att man (Finns i vissa fall) slutar att ta hand om barnet osv osv..

Och ja som sagt. Jag är ju själv med henne. På dagarna är det inget fara alls, då har jag verkligen kämpar-glöden i mig och Jag-ska-inte-ge-upp-glöden. Men när de väl blir kväll och hon blir såhär så försvinner tålamodet. Även om hon skriker men att Jag känner att de bara är SÅ jobbigt så kan jag inte göra något. För hon känner av att jag är "stressad" och då går de inte bra för någon utav oss 2.
Som nyss, hon åt och somnade efter någon sekund så ville hon ha mat igen jag gick dit och efter ett tag tyckte jag att ALLT va så jobbigt. (T.om tårarna kom och jag ska vara ärlig).. Jag gick ut ur rummet och satte mig här vid datorn och gick ut och rökte. När jag gick in igen så hade hon somnat.

Men... Jag ska inte ge upp!!! De är ju inte ammningen de är "fel" på. Ammningen funkar ju SÅÅÅÅÅÅ bra och jag är överlycklig för det. Jag vet att detta är "tillfälligt" och att de kommer ALLTID vara till och från.


Hur många taggar jag/vi kommer att gå på så älskar jag dig sååå otroligt mycket. 

Kommentarer
Postat av: Soya

Tack så mycket :D

Kämpa på tjejen, jag beundrar dig!

2008-02-29 @ 18:28:58
URL: http://abstinence.blogg.se
Postat av: Gabriella

Vad söt hon är :)

2008-03-01 @ 00:34:51
URL: http://gabriellas.rattar.e.sexiga.nu
Postat av: Sanna

:( Förstår att det måste kännas skit jobbigt, men jag håller tummarna ..=) Du är starkare än va du tror, Kram

2008-03-02 @ 11:14:36
URL: http://suusannaa.blogg.se
Postat av: Soya

Ja det är sorligt men sant. Hormoner, åderbrock, bristningar, foglossning osv osv är väl det jag har att vänta :P

2008-03-03 @ 10:57:42
URL: http://abstinence.blogg.se
Postat av: Soya

Går snart in i vecka 12 :)

2008-03-03 @ 18:43:14
URL: http://abstinence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback