Hur ska detta gå?

Jag undrar verkligen hur allting ska funka med Nellies pappa. Jag orkar verkligen inte med han något mer, och han gör mig irreterad istortsätt varje dag. Han är fan störd.

Allt började redan samma dag som Nellie föddes.
De va HAN som sov över 14 timmar den första natten.
De va jag som blev opererad.
De va mina värden som sjönk.
De va jag som inte kunde och FICK inte röra mig ifrån sängen.
De va Nellie som sket ner både henne och mig under natten.
De va jag som försökte väcka hennes pappa.
De han sen sa dagen efter angående att jag va sur för att han inte vaknade va "Jag är människa jag också, jag behöver också sova. De finns ju sköterskor där som finns där för henne"
Är han stöd eller vad?! Ja visst de fanns sköterskor, men om han nu så skulle sova där så är han nr 1 som ska fixa de!!

Sen har de bara blivit värre och värre. Varje gång vi har bestämmt något och han kommer i sista sekund med att han inte kan som kommer han ALLTID med dom 3 punkterna.
1a: Det negativa (Tex: att han inte kan komma)
2a: Något som han TROR att jag blir glad över (Tex: "Imorgon bjuder jag på mat")
3e: Något som han tycker att jag ska tycka synd om HAN om (Tex: Han mår inge bra)
De är alltid dom 3 punkterna, ALLTID!!
Och så har han lurat mig ett ex antal gånger. Han tror fan att jag är dum i huvudet och inte fattar att han ljuger.

Varför ska allt vara på hans vilkor? Enligt han får han komma och gå precis som han vill.
Nellie är INGEN leksak, som man kan leka med när man vill och kasta i lådorna när man har tröttnat!!!! Hon är än människa, DITT BARN! Som alltid kommer att finnas...

Som inatt så sov Nellie ingeting, jag har knapt inte fått sovit ett skit. När jag sen nyss passade på att sova när hon sov, och han försökte ringa mig. Så blev HAN sur att jag inte svarade. Men när jag förklarade att jag inte har sovit ett skit i natt och att jag passade på att sova nu så tyckte han tydligen ändå att jag skulle svara.
Idiot varning på han!

Nu är allt efter MINA vilkor. Jag bestämmer Hur/När/Vart han får träffa henne. Jag orkar inte mer.


Jag älskar dig hjärtat!
Du har gjort mamma hel!

Kommentarer
Postat av: Linda

Skit i han.. Killar är bajs ..

2008-01-12 @ 01:09:11
URL: http://Elinaismylife.blogg.se
Postat av: Maria Malmgren

skit i han.. det är trotts allt du som finns där för nellie just nu och hon behöver dig mer..., det är hans val .. och han kommer antagligen se senare i livet vad hans sk val har åsamkat han..men just nu måste du vara nellies mamma och tänka på dig och nellie.. mår du inte bra.. mår inte nellie bra..

jag tror och vet att du kommer klara det..
annars finns jag för lite skitsnack..;)
kram Maria

2008-01-12 @ 17:31:56
URL: http://www.mariamalmgren.com
Postat av: .

Det är ju något seriöst fel på dig

2008-01-13 @ 19:32:52
Postat av: Anonym

Hur i helvete kan det vara ulrika som är störd ? Det är HON som sitter med DERAS barn VAJRE DAG ! Inte han. Ofta man lämnar sitt barn på bb enbart 3 timmar efter barnet är fött & lämnar mamman som för den delen inte ens kunde röra på sig.. Om det är någon som har fel så är det ju han ! När man är pappa , då tar man hand om sitt barn. inte kommmer & går när man vill. Jag vet hur han är , för jag har funnits där för Ulrika HELA tiden sen innan hon fick Nellie. & palle är inte den som stått där om man säger så ! Men just ja , jag glömde. Bara för att du är hans vän så måste du ju stå på hans sida & BARA TRO PÅ HANS ORD om att ulrika är så himla cp.. Yeye, grow up babe..

2008-01-13 @ 21:09:39
Postat av: Linda

Så är det tyvärr att vara mammma. Det roliga är att han kan komma och gnälla senare och säga att allt är ditt fel att det var du som "förhindrade" hans umgänge med dottern i detta fallet då Nellie. Min vän har en dotter med en kille som är 20 år i år han har inte träffat henne på 8 månader men han har nästan ändå samma rättigheter som mamman. Dessutom kan han komma och säga om 10 år att han faktiskt bryr sig om sitt barn. Jämnställt samhälle va? :) Tyvärr kommer det bara bli värre än det du gått igenom nu.. Hoppas det går bättre för dig än för henne..

2008-01-17 @ 00:28:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback