Mitt j*vla tjat =)

Ja, detta med ammningen..
Det känns fortfarande OMÖJLIGT att sluta amma. Nellie blir snart 7 månader och jag vill inte längre amma så länge till. Just nu får hon gröt 2ggr om dagen (morgonen och kvällen) mat på dagen (ska försöka att utöka maten till 2ggr). Men nu är det tom så att hon är inte alls förtjust i maten, hon visar ingen intresse för det. Och jo, jag märker skillnaden. För hon ÄLSKAR gröten. Skeden ska helst vara i hennes mun hela tiden med gröt för annars så "eeh" :D

Det skulle ju vara så lätt om hon tog nappflaska, för då kunde man ersätta ammningen med flaskan. Men det kan jag inte nu. =/
Såhär är våra tider:
Kl 5 - Hon vaknar och ammas och vi somnar om.
Kl 7 - Vaknar vi. Hon får gröt
Kl 9-10 - Sover Nellie (ibland ammas)
Kl 11-13 - Vaknar och får Mat
Kl 15-16 - Ammas och somnar igen
Kl 18 - Får gröt
Kl 19 - Ammas (ibland) och sen går hon och lägger sig.

Ungefär såhär ser "dagar" ut.  Visst de kan se helt olika ut, beroende på hennes humör, vad vi gör osv.
Men som ni ser, jag ammar ju inte så ofta (med tanken på att hon inte ammar längre än 10min).

Hmm får fundera på detta lite.. =/ Då jag ammar runt 5 på morgonen, de får jag fortsätta med ^^ Så tidigt ska jag inte upp.

Kommentarer
Postat av: fia

vi kan byta jag ammar gerna ett tag till med min mjölk räker inte ist...puss

2008-07-11 @ 15:13:20
Postat av: Din Sockebulle ;)

Fast det är ju ganska vanligt att en bebis i Nellies ålder har den matvanan. Jag t ex började inte intressera mig för mat överhuvudtaget förrän jag var ungefär 8 månader. Så länge du har mjölk så att det räcker så ska du inte oroa dig :) Fast jag kan förstå att det kanske är skönt att sluta amma. Man blir ju inte lika "fast" eller vad man ska säga. Jag har läser ju mycket om bebisar (du vet ju mitt intresse ;)) och det är väldigt vanligt att bebisar inte är intresserade av mat i den åldern. En del har jag läst om tillochmed som inte har ätit riktig mat till de var ett år. Och så länge bebisarna mår bra så är det ingen fara! Tycker iaf att du gör ett bra jobb Gullis, och försök inte stressa fram nåt, det mår varken du eller Grodisen bra av. Ta det i er egen takt! Kom ihåg att alla bebisar utecklas och beter sig olika. Lycka till iaf nu, jag är helt säker på att du klarar allt detta superbra! Puss och kram till dig och Nellie <3

2008-07-11 @ 20:44:20
Postat av: Elin

JAg har trappat ner med amningen.. först igår va det första gången som MAja inte ville amma efter hon ätit mat.. så från att ha ammat 5-6 ggr per dag...blev det 3 igår!

Maja gillade inte heller nappflaska..men vi har tränat å tränat å tränat... å nu kan hon dricka vatten ur den.. Men hatar ersättning..å välling som jag har köpt i såna små tetra...det gillar hon inte..

Men visst..amma..det är ju verkligen mysigt.. =)

Ha en fin helg!!

2008-07-12 @ 10:24:24
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Maria Malmgren

det finns fakta som styrker att man skall Amma så länge det går men inte mer än 2 år (!?!) .. jag skall amma William så länge jag har mjölk men INTE längre än ETT år...:) det är en närhet som man inte kan få med barnet på något annat sätt.. så fortsätt du tills du & nellie tycker det är slut..;) kramisar

2008-07-15 @ 23:30:19
URL: http://www.mariamalmgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback