Lite mer av mina åsikter angående snuttande och de

Jag kan faktiskt inte säga "Så här tycker jag" helt 100%, för angående olika situationer så tycker jag olika.

+ med napp:
"ljud-dämpare" - Om de är griniga så är det bara att stoppa i den.
Kommer till ro lättare.
- med napp:
Man måste hela tiden stoppa i den när dom tappar den osv
Svårt att få barnen att sluta.

+ med snuttande på bröstet:
Få bebisen att somna på några sek.
DET ÄR JU SÅ MYSIGT!!
Man har alltid brösten med sig.
Kommer till ro.
- med snuttande på bröstet:
Svårt att sluta med. (Men inte lika svårt som napp.. men man kommer få höra på mycket skrik innan de vänjer sig utan)
Ingen förutom jag kan få henne att sova.
Jobbigt då bebisen har snuttat AS länge och somnar och sen blir väkt av något så måste de snutta igen.


Jag började för 1 månad sen med smakportioner så maten har jag redan börjat med att trappa upp. Och OM jag börjar med välling tex nu så kommer hon va ca 6-7 månader då hon ersätter en hel måltid med välling. Och kommer vara ca 7-9 månader då hon har ersätt all ammning med mat + välling. Så att jag funderar på att börja med välling nu menas inte att jag ersätter en hel ammnings-måltid med välling. Som du (anonym) skriver - man ska trappa upp försiktig och ta det lungt med hennes mage. IKNOW! De är ju det jag tänker på.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ville bara ge dig tips , alla mammor har olika erfarenheter . Även om man har haft med barn att göra tidigare så lär man sig alltid något nytt hela tiden , det gör jag . Som du säger blanda i bröstmjölk i vällingen så länge du kan , så kan du trappa ner försiktigt . Hur mkt mat får hon nu ? , hur ofta ?

2008-05-25 @ 15:47:03
Postat av: ulko

Svar till Anonym:

I dax läge får hon mat 2 ggr om dagen. Gröt på morgonen och sen någon pure på dagen.

Jadu, hur mycket.. hmm.. typ 3-4 isbit-storlek

2008-05-25 @ 19:18:49
URL: http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det låter jättebra , det tror inte många men det är viktigt med två matmål om dagen , det är mångs som bara ger en gång om dagen . Maten står dom på längst . Det var svårt i början att få dom att börja med vissa saker , det kommer jag ihåg. Gröt på morgonen är jättebra=) , jag brukar köra med Nestle , dom brukar vara bäst tycker jag . Jag har ett barn med känslig mage , så det är katrinplommon som fungerar bäst . Sen kan man lixom ge mellanmål , nån fruktpure eller vanlig frukt dock akta sig för alergiframkallande saker som kivi och så.

2008-05-26 @ 10:43:20
Postat av: ulko

Svar till Anonym: Jo än så länge får hon 2 mål-tider, ju mer hon själv vill och ju större hon blir så kommer det ju bli mer. hehe jo katrinplommon vet jag allt om ;)

2008-05-26 @ 19:52:46
URL: http://oinkoink.blogg.se/
Postat av: Anonym?

Tips imellan alla mammor är bra , oavsett hur situationen ser ut så kommer det alltid till användning.

Barnen är ju inte inblandade i våra dispyter.!

Jag är mamma till min dotter Emilia och då kanske du vet vem jag är , men det spelar ingen roll för som sagt våra barn har inget med våra dispyter att göra så tips är alltid bra.

Trevlig vecka.

2008-05-27 @ 09:52:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback