Panik på folk!!!

Idag på Blomstra så pratade de om att de ska bjuda alla som går där på middag. Så frågade en utav personalen om jag hade någon att sitta barnvakt, jag sa att jag inte ville ha någon så säger hon "De måste du, du måste lära dig" blala.. URSÄKTA??? Vadå MÅSTE?
De är för fan jag som valde att behålla henne, och att välja att behålla henne är ilika med = de är JAG som blir hennes mamma, de är JAG som kommer ta hand om henne, de är JAG som kommer gå upp varje natt, de är JAG som kommer uppfostra henne osv... Varför MÅSTE jag då ha barnvakt för i helvete?

Varför ska någon annan ta henne när det är JAG som är mamman? Varför ska jag vara utan henne, när hon är MIN dotter?????

Vadå, för att de kommer bli jobbigt då jag behöver det? Men de får jag väl ta då isf? Varför ska jag börja nu? När jag inte behöver och inte VILL!
Fan jag är mamma ledig! Mamma ledig = Vara med sitt barn!

Bara för att vissa andra klarar av det.....

image198

Kommentarer
Postat av: lisa

fin blogg :D
ha en trevlig dag! :)

2008-05-13 @ 16:08:47
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
Postat av: Sessah

naw vilken lite gullig plutt :D

2008-05-13 @ 16:16:15
URL: http://sessah.blogg.se
Postat av: Elin Andersson

WTF?!
Vad var det för konstig kommentar av henne?! Du behöver väl inte barnvakt än heller! Hon är ju fortfarande liten bebis. Hmm, väldigt konstig kommentar att du MÅSTE skaffa barnvakt för att "lära dig". Du behöver inte lära dig nåt. Det är som du säger att det är ju din dotter! Om du VILL vara med henne så ska du ju självklart vara det! Om det nu var så att du VILLE ha barnvakt så är det en helt annan sak. Jösses.

2008-05-13 @ 16:44:38
Postat av: Maria Malmgren

ehh
.. människor... visst det sägs att det krävs ett samhälle för att uppfostra ett barn.. men ibland blir man rädd för just den biten.. det är inte många jag litar tillräkligt på som skulle kunna ta hand om min prins.. om jag väl hamnade i den sitsen.., jag skulle inte tro det.. det är som du säger.. detta är ett val vi har gjort.. jag är mamma ledig av den andledningen att jag skall ta hand om MITT BARN... ingen annan.. fuck för utomståene som lägger näsan i blöt..

2008-05-13 @ 18:45:00
URL: http://www.mariamalmgren.com
Postat av: Vickan

Jag håller med dig, det är väl andra som är vana att gå ut och flamsa runt och lämna sitt barn till en barnvakt, men jag förstår att du hellre vill tillbringa din tid med Nellie, eller ta med henne dom ggr ni ska iväg..

Och passar inte det, skulle jag nog också vara en som hellre då stannar hemma isåfall..

Konstiga folk som säger att man måste lära sig.. :/

Äsch, strunt i dom!

2008-05-13 @ 20:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback