Vet inte hur jag ska göra =(

Barn som andvänder napp.
När barna är lite griniga så stoppar man i nappen och dom kommer till ro och bli lugna.
När barn har ätit klar och är trötta så stoppar man in nappen så dom snuttar tills dom somnar.

Men HUR gör man med barn som inte tar napp????

Som Nellie. För i dax läge andvänder hon ammningen/min tutte som sin napp.
Hon måste snutta för att komma till ro, hon måste snutta för att somna.
Men HUR gör jag nu när jag vill att hon ska sluta att snutta på mig? Typ hur gör man när man inte vill att napp barnen inte ska andvända napp??

Jag tänker börja att vänja Nellie vid välling. Nu i början blir det ju massa bröstmjölk och lite välling och sen trappa uppå med vällingen. Och sen ersätta inför-natt-målet med välling. Och medans jag trappar upp med vällingen så trappar jag även upp med mat. Och målet är då hon inte ammar sista gången inför natten (tar välling istället) så äter hon riktig mat istället för ammningen.
Men HUR får jag henne att sluta snutta på mig?? GAH! =/ Önskar att hon tog napp i vissa lägen (Speciellt detta).


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ska nog inte trappa upp både maten och vällingen , magen är för känslig för det .

Du måste låta hennes mage vänja sig vid vällingen och sen trappa upp med maten i efterhand . Det beror iof på hur mkt mat du ger henne nu . När du ammar så mår hennes mage bäst såklart , sen när du slutar att amma så ska du tänka på vad du ger henne i matväg , för när man inte ammar så kan dom få förtstoppning väldigt lätt. Att hon snuttar sig till sömns är hennes trygghet och något hon vant sig vid precis som med nappen. När du slutar amma helt så vänjer du henne vid det . Så länge du ammar kan det bli svårt för henne att inte vara snuttig på dig , det visar ju bara att hon är trygg vid ditt bröst och det är samtidigt något bra. Alla barn har inte napp , men det är bra att du ammar det ska man göra så länge man kan .Nellie är inte så gammal så amma kan du göra ett bra tag till det är något du väljer själv. Trappa upp försiktigt bara så komer det gå bra. Många barn snuttar på sina mammor , det är inget ovanligt .

Råd kan man ge oavsett hur situationen ser ut , vi är alla mammor!

2008-05-24 @ 16:54:49
Postat av: Anonym

jag vet faktiskt inte hur dom gjorde med mig, för jag använde aldrig napp och aldrig nappflaska, jag vägrade båda delarna..



Jag använde bara sån "namnam-mugg" en sån plastmugg med handtag på sdorna och lock på med en pip liksom, en sån drack jag ur..



Men ja, jag tog inte napp eller nånting..



Kan inte minnas att jag var förtjust i tummar heller..



Tyvärr är inte min mamma i livet så jag kan fråga vad jag gjorde.. men ja, jag vet bara att jag inte tog nånting.. :/

2008-05-24 @ 18:08:24
Postat av: Vickan

Oj, sorry, det var jag "Vickan" som skrev det ovanför..

2008-05-24 @ 18:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback