Ett inlägg om just dig.

 Det var ett bra tag sen jag skrev om just min tös och hennes framsteg. För de 1a så har jag varken haft ork eller tid och för de 2a sa händer det verkligen nya saker hela tiden.

Något som tösen gör och som jag är glad över att hon gör är att när vi är ute, går i affärer eller liknade så ska hon alltid heja på precis alla. När det sen är någon som stannar upp och säger Hej tillbaka och frågar Vad hon heter. Direkt då så ska hon alltid peka på mig och säga mamma. (Tycker det är så skönt att hon gör de, för man vet ju att barn kan göra bus när man bara vänder huvudet 1 sek. Med detta så gör hon så att jag kan hela tiden kolla med vem som pratar med henne) när jag sen tittar på henne och säger "Ja mamma" Då vänder hon sig mot personen och säger "nenne" (Nellie). Haha! Och Alltid ska hon säga "giko emma" (Gismo är hemma... Dvs våran katt)

Hon räknar 1 2 3 oftast är de när hon ska göra något... Tex "1 2 3 sping" och så springer hon:)

Hon har börjat att lära sig känslor. Hon kan medela när hon är trött och vill sova och när hon är ledsen. Som idag när jag lämnade henne på dagis så säger hon "nenne essen" snacka om att de skar sig i hjärtat

 Hon har blivit duktig på att utskilja på en och flera. Oftas blir de en när de är 1 utav något och många när de är fler. Vissa Djur läten är hon även duktig på även att se Vad för djur/gossedjur det är

Hon förstår ju bara mer och mer. Ex när vi handlade här om dagen så gick min påse med tomater sönder. Så sa jag till tösen "oj, påsen gick sönder. Ska vi hämta en ny påse" när jag tog upp tomaterna så såg jag inte tösen. Frågade min mamma som var med vart hon var så sa mamma att hon gick mot frukten (vi var vid hyllan bakom frukterna) panik så gick jag dit, Haha där står tösen och hade precis fått tag i påsrullen

 Nu får de nog vara för idag;) natti


Kommentarer
Postat av: syster fia

mosters älsking börjar bli så stor..stolt

2009-11-06 @ 21:16:28
Postat av: Vickan

Åh, vad duktig hon är.



Jag har aldrig följt ett barns uppväxt så här nån gång, och det är så roligt. Jag blir tårögd när jag läser om hur duktig hon är :)

Det kanske låter löjligt, men så är det :)



Superbra att hon tittar på dig innan hon pratar med främmande och allt, och jag blir så berörd när du skrev att hon berättade att hon var ledsen osv när du lämnade henne på dagis..



Kul att höra om framsteg. Hon är så duktig din lilla tös :)



Kram!

2009-11-08 @ 00:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback