Rutiner

Just när tösen ska sova så är jag rätt hård på rutierna.
Visst kunde de vara undatag då jag jobbade och tösen skulle bada. (Ja, så mycket tid hade vi om kvällarna)
Då fick tösen lov att vara vaken lite längre. Även varannan torsdag (om tösen skulle till sin pappan fredagen efter) för då hade vi "torsdags-mys" eller varannan fredag då vi hade "fredags-mys".
Det roligaste med rutiner är då man ser att Tösen vet rutinerna. Eller hur man nu ska förklara det.

När hon ska sova. Så gör vi alltid, byter blöja, sätter på pyamas och borstar tänderna sen går och och lägger sig. Sen alltid puss, kram och säger "älskar dig", "love you" och sen "god natt"
Innan va de alltid jag som sa de först, nu gör hon det.
Efter de sitter jag nedanför sängen och läser en bok och när boken är klar så går jag ut ur rummet även om hon är vaken eller ej.
Inga problem med det.
Jag brukar läsa "Vovve, katt och vovvens pappa" (som Tösen säger. haha som ni förstår så är det Micke och Molle. hahah!!)
Men idag va även jag sjukt trött så jag valde en bok som va mycket kortare än va Micke och Molle är.
Så jag läste den korta boken och satt sen kvar när jag hade läst klart. Då puttade Tösen på mig och sa "Gå mamma, god natt".. hahaha!!


Är helt förvirrad om vilken dag de är. Man som har haft samma rutiner om dagarna i ca 1år. Och sen "poff" så blir de helg dagligen, typ.
Det är är fan inte lätt då att hänga med i huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback