Jobbigt..

Sen mardröms natten som lillan hade för ett tag sen så har hon bara sovit i min säng.
Då jag försökte att få henne att sova i sin säng, eller ja.. Rätta sagt att få henne att ligga ner i sin säng va helt OMÖJLIGT. Hon vägrade verkligen. Hon log ner i 2 sek sen skrek hon i panik och vill verkligen inte vara i sitt rum.
Och med det panik skriket så kunde jag verkligen inte låta bli att hon fick sova i min säng.
Men nu på senaste så har jag verkligen känt om dagarna att jag sover inge bra alls när lillan sover bredvid mig.
Så bestämde mig igår att idag ska hon sova i sin säng.

Jag förvarnade henne idag att idag ska hon sova i sin säng, reda då jag berättade de som blev hon ledsen. Men sen har hon pratat om att hon ska sova i sin säng, och vi har pratat bara glada saker om att hon ska sova i sin säng osv.
Nu när kvällen kom så kollade hon på barnprogram, och när jag sa att de va dax för henne och sova så blev hon ledsen men ändå gick hon med på det.

Runt halv 7 fick hon gå och lägga sig, då somnade hon rätt fort. Vaknade efter ca 50 min igen och sen somnade rätt fort igen. kl 8 vaknade hon igen och är fortfarande vaken..
Kan verkligen inte förklara hur de känns att höra henne =/ Hon är halvt ledsen medan hon pratat med sina gosedjur.
(men nu låter de som att hon sover, eller ja.. Det låter inte rätta sagt) Men de är iaf skönt att hon är så pass stor att hon skulle komma ut ifrån sitt rum om de var något..

Men nu när vi försöker få tillbaka rutinen som den var innan Den natten så kan jag iaf säga (fast hon vaknar typ heela tiden) att jag märker nu att hon bara inte tycker om att jag har ändrat tillbaka utan vill sova i min säng. Så det är även lätt att få henne att sova. Eller ja, ligga ner i sin säng. För när hon går ut ifrån sitt rum är de bara att gå emot henne så går hon direkt och lägger sig i sin säng igen.
Så jag VET att detta kommer bli jätte bra!! Skönt!!!

Kan nog sätta några hundra på att detta kommer vara i ca 3-4 dagar sen är vi på rätt spår igen.
Så som de va innan. Att vi satte på henne en blöja, satte på pyjamas och borstade hennes tänder för att sen lägga henne i sin säng och pussa och säga god natt och sen gick jag ut ur hennes rum och hon sov då.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Hoppas att det kommer funka nu då :)

2010-07-26 @ 20:20:28
URL: http://jenniemartenssonahonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback