Körkort mer värt än ett barn??

Jag tycker verkligen att världen är bra skum på många sätt.
Jag tänkte nu ta upp ett, som verkligen går att diskutera.

I detta samhälle så är det rätt lite som krävs för att körkortet ska bli indraget.
Droger, mördare, våldtäcksman, pedofiler, rånare.. Ja, listan kan bli lång.
Om man åker dit, så blir körkortet indraget. Rätt?

Det tycker jag är mer än RÄTT att de är så.

Men hur kommer de då sig att ALLA får skaffa barn?
Visst är alla värda en andra chans.
Men tänk alla barn som födds i ett missbrukar hem, som har en mördare till förälder osv.
Är det rätt? -NEJ!!!
De borde ju fan finnas så som de finns på körkort. Att de blir indraget i några år..

Jag tycker synd om dessa barn, så sjukt mycket. Att som nyfödd blir TVINGAD till att leva med något som är såååå fel. Tvingas att leva med föräldrar som tom har indraget körkort för att de har gjort något olagligt.

Detta är SJUKT!
Är ett körkort mer värt än ett barn?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback