Operera öronen

Läste på en blogg igår då personen (som skrev blogg-inlägget) hade sett Plastikirurgerna och hon blev tydligen AS upprörd då det var en 11åring som opererade sina öron.

Jag blev ARG när jag läste hennes inlägg kan jag helt ärligt säga, jag vet EXAKT hur det känns med stora öron.
Enligt henne (som skrev inlägget) så är det "bara att dölja" öronen, att det BARA är att som förälder få höra att man är fin trots sina öron så behöver man ingen operation osv osv...
Om Tösen min hade fått min missbildning och mina öron så skulle jag direkt låta henne få operera sig, så länge HON är helt 100% på det. Och jag skulle då låta det utföras så tidigt som möjligt, för ju tidigare hon blir av med ett sånt problem och kan känna sig fin så mår hon ju bättre då tonåren kommer osv...

Jag har nog världens tunnaste hår så mina öron ser man hur jag än gör med mitt hår - så NEJ de är inte BARA att dölja dem!!!
Jag har hört ifrån min familj att jag är fin och speciell, jag har hört ifrån mina vänner att jag skulle inte vara den jag är med just mina öron, jag har INTE svårt att hitta killar osv. Men ändå är det något JAG hatar - JAG HATAR MINA ÖRON! Visst har jag accepterat dem på min kropp, men jag vill ändå operera dem EN gång till.

En gång till!! Yes, jag har opererat dem en gång tidigare.
När jag började min allra först skoldag i skolan så sprang jag gråtandes till sjuksköterskan och bad henne operera in dem. När jag gick i 3an (tror jag det var) så fick jag en operation.
Dock lyssnade inte på MIG utan fixade bara "missbildningen" jag hade på mina öron.
Så mina är fortfarande utåtstående...

Högre upp i skolan har jag hela tiden fått höra Dumbo och de ena och det andra.
Bråkade med en kompis och hon målade med en sprit penna som ej gick bort på mitt skåp en gubbe med stooora öron och skrev fula ord. Det fick jag leva med, för jag fick inte ens byta skåp...

Jo, mina öron har jag mått såååååå dåligt över.
Nu bryr jag ju inte mig om någon säger dumbo eller något sånt. Det tar inte på mig längre. Men jag är ändå inte nöjd med dem.
Att jag ALDRIG kan ha uppsatt hår osv. Hur roligt är det som tjej att inte får göra det??!
Jag brukar sätta upp mitt hår när de bara är jag och grisen hemma, annars inte..

Om jag fick en gratis plastikoperation - vilken som helst så skulle jag låta mina ledsna bröst vara, låta min hy vara som den är skulle direkt be dem operera IN mina öron...

Som nog de flesta nu undrar vad för missbildning jag hade så var det:

(Bild från google)
Att jag ej hade detta (som pilarna pekar på) veck.
Så det har jag nu, de bröt mitt bråsk och gjorde veck utav de...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback