Listan

1 – Presentera mig själv.
Ulrika är då mitt namn. Bor i lilla Enköping, har inga större problem med staden trots att alla känner alla. Men jag är mer en ensamvarg så behov utav människor är jag ej. Fyller 23år iår. Bor i en 2a tillsammans med min dotter. Denna lägenheten kommer nog aldrig bli helt klar, då jag nog aldrig blir riktigt nöjd med inredningen. Bott här i 2½ år och badrummet är det ända jag är nöjd med.
Jag är en ensamstående mamma till en tjej på 3år. Planeringen på ett till barn finns, men inte än på länge. Då jag vill bygga upp livet så allt går runt innan. Har ju blivit lovad ett till barn när jag får ett jobb ;)
Jag pluggar till grafisk kommunikation, börjar redan fundera på om de är rätt val jag har tagit. Det återstå och se.
Jag blickar inte framåt så mycket, mest tar dagen som den kommer.
Det är mycket som intresserar mig, smink, nagellack, INREDNING, foto osv. Tycker om att diskutera saker och ting då jag oftast har en stark åsikt om allt.
Det är jag och min dotter som gäller i min lilla bubbla :D
Ja vad mer kan man skriva?!

2 – Min favorit födelsedag.
Min favorit födelsedag måste nog har varit den senaste födelsedagen.
Vaknade på morgonen med att lillan kom till min säng med presenter till mig (Jag hade köpt, jenny lade lillan kvällen innan och berättade att hon skulle ge mig dem)
Hur hon strålade av att ge mig presenterna, helt underbart!
Och självklart så sjöng hon för mig också.
Hon pratar än idag om hur hon grattade mig, vad jag fick i paketen, vi åt tårta.
Så söt så :)

3 – Vad är kärlek.
Vad är kärlek? -De va en bra fråga..
Den ända personen jag känner så stark kärlek för, att jag skulle ta mitt liv om personen dog är min dotter. Hon är mer än allt här i världen. <3
Visst tycker jag om familj, vännerna osv. Men den kärleken går inte ens att jämföra mot kärleken man har till sitt/sina barn

4 – Mina syskon.
Jag har 5 syskon. Varav en bor här i Enköping - Lillebror.
Jag har kontakt lite till och från med alla utom 1.
Det har varit mycket tävlande i våran familj.
Har inte så mycket mer att skriva..

5 – I min handväska.
Jag kan faktiskt för typ första gången skriva under denna kategorin. Köpte min första handväska i aug :)
Det som just nu är i min handväska är några blöjor, våtservetter, hund bajspåsar, kvitton, pennor, sudd, nycklar, småmynt sen är de nog inte så mycket mer.

6 – Mina drömmar.
Vissa gånger vill jag leva svensson livet - dom tre V. Men ändå inte.
Just nu ser jag min framtid att vara ensamstående. Jag har varit ensam rätt länge och även byggt upp den starka personen i min. Jag trivs i killars sällskap, men inte att leva ihop med.
Men min dröm just nu är att jobba på ett jobb jag trivs med och ha en bra ekonomi.
Att få adoptera ett barn, helst en liten tjej ifrån kina.
Det återstå och se hur framtiden ser ut:)

7 – Detta ångrar jag.
Just för stunden när något negativt händer så ångrar man oftast sig. Men det kommer ju ALLTID något gott utav de onda. Tror inte att jag ångrar något alls.
Trots att man tex har förlorat en vän om man själv har varit en jack ass, men under mitt liv så har jag väldigt lätt att glömma saker. Glömma personer som en gång har funnits i mitt liv. Kan komma ihåg små små stunder, men inte mer än så.

8 – Det här får mig att må bättre.
Tösen, tösen och åter tösen!
Jag mår bättre när jag får göra de jag vill. Tex som nu - fixa i ordning i lgh. Jag bara älskar att hålla på att fixa och dona och sen se resultatet som OFTAST blir bättre än va jag någonsin hade trott.

9 – Det här får mig att gråta.
Barn som far illa. Allt man ser och hör på nyheterna, internet osv.
Om jag pratat om detta tex på kvällen när lillan sover i sitt rum så får jag en sån hemsk känsla i kroppen att jag bara måste hämta lillan till min säng.
När inget funkar som jag vill, kort stubin?! :)

10 – Mina rädslor.
Rädslor för ormar, ödlor och småkryp finns garanterat hos mig! haha!
Trots att jag är en ensamvarg så är en av mina rädslor att ej vara omtyckt utav de personerna man har runt omkring sig.
Sen ja, jag som mamma är ju den största rädslan att mitt barn dog.

11 – Min favoritplats.
Det måste nog vara hemma, trots att jag inte har fått i ordning allt än.
Borta bra men hemma bäst!!!

Kommentarer
Postat av: Vendela Ahlsten

Vad trevlig dina poster verkar. kommer verkligen att läsa dina inlägg igen! :p Hoppas du har en rolig vardag =)

2011-02-23 @ 16:22:10
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback