Blandat..

Innan jag gick och la mig igår så kollade jag hur mycket klockan va på mobilen, såg då att alarmet skulle ringa 07:00 idag. De tog ett tag innan de slog mig va det va. De är ju söndag idag = BABYSIM! :D Så imorse va vi va där.
Längtar så mycket tills nästa gång, men ändå läskigt! Vi ska börja med att lägga bebisarna på våra ryggar och bebisarna ska hålla i oss i axlarna. Och man ska alltid andvända samma ord så bebisarna förstår. De första gångerna man säger tex "håll fast dig nu hjärtat" så KOMMER bebisarna att släppa = de kommer åka under vatten :O Men de kommer att läsa sig att hålla fast, så man kommer kunna simma sammtidigt som bebisen håller fast i axlarna :D

Efter babysimmet så gick jag hem till Jenny och va där ett tag. Gosade med både Nellie och Neo. Efteråt gick jag hem och städade i alla rum. DUKTIG jag är! :D
Hihi jag håller på att träna Nellie på att sitta. Hon kan sitta i typ 2-5 min sen rammlar hon, men de är ju på goda vägar =)



Till er som har barn:
Vad brukar ni kalla era/ert barn för något när ni pratar med någon annan om hon/han/dom?
Hur är era morgon/kvälls rutiner?
Några andra "måsten"/rutiner ?

Lite roligt att veta ;)

Så svar på mina egna frågor..
Jag brukar kalla Nellie för Grodan/Tösen när jag pratar med någon om henne.
Morgon Rutinerna - Oftast ligger Nellie brevid mig så jag brukar vakna utav att hon ligger och pratar. Pussar på henne och säger godmorgon. Sen lägger jag en kunde under madressen (så hon inte rammlar ner) och jag ta en morgon cigg. Går tillbaka till henne och pratar en massa med henne. Sen är det blöj-byte, gosa en massa och sen gröt till tösen.
Kvälls Rutinerna - Lägger henne på filten, ta av kläderna + blöjan, smörjar in henne och så får hon ligga där medans jag pratar/busar/sjunger med henne, sen blir det en ny blöja och en pyamas. Sen ammas (från och med idag lite välling också) och sen sova.
Andra måsten/rutiner - En burkmat på dagen. Jag/vi "måste" alltid sjunga "Krockodil" och "imse vimse spindel" låtarna =)


Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag kallar min dotter för loppan.

På morgonen går jag upp ca halv 7 tar en cigg och sen klär jag på mig, efter det tar jag upp Thea och tar på henne kläder och sen är det dagis.

På kvällen tar vi på nattlinne och borstar tänder och tittar på bompa och sen går loppan och lägger sig i sin säng och lyssnar på saga och har en bok hon brukar titta i men hon somnar jätte fort.

Våra andra rutiner är ju mat tider.

ja det vanliga :-)



Kram

2008-06-02 @ 11:41:03
URL: http://mixia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback