Igår + idag

Igår: Kl 11 skulle dom besikta lägenheten, det va det jag va nervös för. Kontigt? Ne, för jag hade målat utan tillstånd i vardagsrummet och i sovrummet. Kl började närma sig 11 och Elin kom precis och blev mycket lugnare när hon kom. Sen när tjejen kom (hon som skulle besikta) så blev jag mer nervös än någonsin. Hon kollade lite, frågade lite men skrev mer än va hon sa. Blev jätte nervös. När jag sen skulle skriva under protokollet så läste jag även innan jag skrev på så att allt stämmer och så. Och jag blev SÅ glad! INGET jag behöver göra, allt förutom 2 saker va ifrån förra protokollet. Och dom andra 2 va saker som va "inget åtg".
Hehe när hon va i sovrummet så kommenterade hon målningen att de inte va så fint osv (som jag redan visste då jag va LITE tjock när jag målade där inne).. Men hon sa även "Pga att ägaren innan har betalat för fläckarna som va på väggen som jag kan se på detta protokoll så finns de inget du kan göra. Du har ju gjort det bättre men inte bra" WOOHO! :D

Efteråt så gick jag, Nellie, Elin och Affe ner till Ica och köpte "fika" och satte oss vid bänkarna utanför BVC och fikade. Kl 1 så hade dom tid på BVC så jag följde me in. Hon har ju samma tant som jag har. Och de va hon som tvingade mig att gå på föräldrargruppen och de va ju där jag och Elin träffades så jag fick lov att säga det till henne och man märkte att hon blev glad att hon hade lyckats :D

Efter BVC så gick vi ner på stan och kollade lite, Affe fick nya solglasögon haha han såg såå cool ut =) Efteråt så bestämmde vi att vi skulle hämta hennes bil på verkstan och sen åka ut till Bresse (badstrand) så vi satt där på filten med våra små.

Sen åkte jag och käkade pizza med mamma och fick fina kläder till Nellie ifrån henne som hon hade köpt i tyskland :D

Idag: Va på blomstra imorse som varje tisdag. (Blomstra = Typ som öppna förskolan. Men man är 4a mammor i varje grupp. Om man har det "jobbigt" eller liknade. Jag går där mest för att jag tycker det är så mysigt och riktigt roligt. Men även va jag rädd för hur allt skulle vara/hur jag skulle må osv för att vara ensamstående mamma ibörjan.)

Sen gick jag hem och blev Så sur, men sen efter 2 samtal, en titt på internet så löste sig allt t.om på ett BÄTTRE sätt och jag blev genast gladare.
Efter ett tag så hörde Elin av sig och sa att hon och hennes kille skulle till parken och fika och frågade om jag ville följa me, såklart så gjorde jag de. Sen ner på stan sen mot ica och hämta ut ett paket och sen hem.
I paketet va det en sladd jag har beställt, en sladd som gör att man kan kolla på filmer från datorn till tv :D Satt med det 1 timma, till slut fick jag det att funka! :D WOOOHOO!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback