Privata inlägg.

Detta är spec till Zandra men även till andra som undrar.

För att göra vissa inlägg privata så har jag gjort såhär.
1) Logga jag in på blogg.se/publishme.se.
2) När du väl har loggat in så ska ni trycka på "skapa ny blogg" på den gröna knappen vid hörnet på höger sida.
3) Där står det Titel och Url. Skriv in Titel (Min titel = privat) och Url (min Url = privat). Sen tryck på skapa. Då har ni http:// (Din adress).blogg.se/(Det du valde som url)
4) (OM DU VILL)..Gå in sen på din vanliga blogg/Design/alternativt redigera din befintliga stilmall. och kopiera den, gå sen in på den du skapade nyligen genom att gå upp till hörnet på höger sida Mitt konto. Klistra in den under Design/alternativt redigera din befintliga stilmall. Och sen gör samma sak med Kodmallar (Design/kodamallar). Då får den nya bloggen utseendet som din vanliga blogg.
5) Gå in på den nya bloggen/Inställningar och sen kryssa i Lösenordskydda min blogg och så kommer det upp under vad du vill ha för andvändarnamn och lösenord till den bloggen. Nu har du en blogg som är lösenordsskyddad.
6) Skriv ett inlägg i det privata. Gå sen tillbaka-> Mitt konto uppe i högra hörnet. Gå in på din vanliga blogg. Skriv ett nytt inlägg och sen skriv Tex "Detta inlägg är lösenordsskyddad" (och gör det länkat till den privata bloggen)
7) (Ni som inte vet hur ni länkar en fri text) ... Makera det du vill att personen ska trycka på för att kunna läsa, tryck sen på "kedjan" (Den brevid HTML ikonen) som är där uppe där man kan göra texten fet osv.
 
Klart!

Om du/ni inte förstår, fråga igen. Och om ni undra över något annat om min blogg hur man gör eller liknade. Va inte rädd för att fråga.

Kommentarer
Postat av: Maria Malmgren

bra förklarat:)

2008-06-12 @ 00:04:17
URL: http://www.mariamalmgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback