Hur många gånger är för mycket?

Jag har tänkt lite på detta, nu delar jag med mig av mina tankar.

Största fördomen jag har ang just "unga mammor" är att dom flesta (ja tyvärr så är det så) inte har levt klart sitt "tonårsliv" innan dom beslutade att skaffa barn. De går ut och festar ganska ofta. Oftast blir barnen lämnad hos morföräldrarna/kompisar till mamman.
Men hur många gånger är för mycket? Hur många gånger skulle du tycka om att dina föräldrar gick ut när du väl (om du inte gör de än) bodde hemma?
Det är faktiskt ett barn inblandat. Man skaffar väl inte barn för att ha barnvakt?

Kommentarer
Postat av: frida

vad är blomstra för affär??

jag tycker väldigt många och ofta ber om barnvakt av sina föräldrar. Bara för att åka o handla mat så ska dem ha barnvakt...förstår inte varför

2008-09-11 @ 07:57:01
URL: http://mammafrida.blogspot.com
Postat av: Jennie :)

Jag tror det är olika för olika familjer, vill man ha barnvakt en gång i månaden för att ¨få lite avlastning eller man kanske vill göra något utan barnet, vanligtvis kan ju den andra föräldern ta över också :)

men man ska ju kanske inte ha barnvakt typ en gång i veckan, de verkar dumt :)

2008-09-11 @ 15:00:34
URL: http://jenlon.blogg.se/
Postat av: Tessan

Jag håller fullt med dig, varför skaffa barn om man jämt ska ha barnvakt? Då behöver man inte skaffa barn. Jag är ju själv gravid nu och skulle nog inte kunna lämna bort mitt barn så ofta som vissa av mina vänner gör. Men alla är vi ju olika och det är himla tur, men som sagt håller med dig med att skaffa man barn ska man ta hand om dom också.



Så himla söt dottern din är =)

2008-09-11 @ 15:42:39
URL: http://tessan85.blogg.se/
Postat av: Tirre

Jag håller med dej ,,

man skaffar inte barn för att ha barnvakt ?

Ja vet att de inte är lätt att ha barn , men de är ett ansvar man tar för livet ,



2008-09-11 @ 19:44:43
Postat av: J

Öhh... du är UNG MAMMA och du har fördommar mot unga mammor?!?!?!?!

2008-11-10 @ 23:37:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback