God Natt min ängel.

Från och med idag så ska jag börja att få Nellies vana att snutta på kvällarna, att få ett slut på det.
Det är ju så att innan Nellie somnar så ammar jag henne, tills hon somnar. Och jag vet att hon inte ammar bara för att få mat även för att hon är snuttig. Hon tar inte napp så det är såhär jag har fått göra. Men på senaste tiden så har jag klurat och lite så för att få henne att sluta att snutta på kvällarna. För de är ju bara en dålig vana hon har (precis som det blir för barn som andvänder napp). Vill kunna mata henne en sista gång och sen bara lägga henne ner så somnar hon... Men med lite tålamod så lönar det sig =)
Så från och med idag, matar jag henne sista gången inför natten och sen lägge henne i sin säng. Jobbigaste med det just nu är att hon skriker =( Men som sagt, det kommer att bli bättre och hon får den vanan =)..
Jag funderade också att köpa typ en snuttefilt/gossedjur som hon förknippar med sömnen. Att hon alltid har den när hon somnar. Visst det blir en ny vana/trygghet för henne osv. Men det kan även vara bra, för om vi ska sova borta så kan hon ju somna för hon har den "tryggheten". Annars så kan det bli att hon vägrar att sova hos andra men bara i sin egen säng, och det vill jag inte att det ska hända.

HAHA min tös suger/"tuggar" på sina fingrar när hon är vaken, idag när jag pratade med henne samtidigt som hon sög på fingrarna så... Sög hon på tummen och pekfingret över näsan, PRECIS så som jag sög på tummen när jag va liten. Sött!!! Och hon har börjat med att suga in sin underläpp HAHAH hur söt som helst =)
Jag tror/vet även att Nellie börjar att få tänder. Men de kan ju ta långt tid innan de ploppar upp.

Kommentarer
Postat av: Maskan

haha vad var deeee jag saaa tändeeeer mohahahah iiih kul

2008-04-24 @ 13:46:46
Postat av: Vickan

Hej Ulrika

Jag mailade dig på Lunar, men har inte fått nåt svar, du kanske inte sett mailet där? Lunar brukar krångla med mailen ibland.

Jag har köpt ett kort och en present till Nellie idag, tänkte skicka det, men ja, vill du ge mig din adress så postar jag det snarast.

Kanske du hinner få det på måndag åtminstone.. Lite sent, men ja, roligare än inte alls iaf :)

Så vill du ge mig din adress?

Du kan få min också i ett mail om du inte litar på mig eller så :)

Du kan väl skriva till min mail så är du så snäll :)
([email protected])

2008-04-24 @ 19:43:03
URL: http://www.carissmaprisma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback