Ammning och ersättning.....

Nu förstår jag verkligen folk som slutar att amma. Igår åt hon 3-5 ggr på under 3 timmar och blev ändå inte mätt. Tålamodet sjönk, och blev själv irreterad och grinig. FÖRSTA gången jag bara ville lägga mig i sovrummet, ta en kudde över huvudet och drömma mig bort.. Men med mycket om och med så gav jag henne ersättning. När hon låg i famnen och drack ur nappflaskan så kom det tårar, jag vill INTE ge henne ersättning. Jag vill att ammningen ska funka.


Sen idag så har jag snackat med andra mammor som berättat att de också fick ge ersättning då och då de första månaderna men sen ammade hela tiden. De gav mig mer hopp. Jag pratade även med mamma som sa att de är så till och från då dom är i väx-perioden men att jag inte ska ersätta en måltid med ersättning, utan att amma som vanligt och när jag märker att de inte mättar så ska jag ge ersättning.
Jag ska KÄMPA allt va jag kan, för min lille tjej skull.


Nu ska jag laga lite mat, sen sätta mig och pilla med syrrans tatueringen (ELIN - Jag har fått en HELT ny ide på din tatuering:D) sen mellan allt de och efteråt så ska jag gosa med dottern min

Kommentarer
Postat av: Sandra

Jag minns med Izabella. satt o amma hela tiden..verkligen satt o titta på tv o hade henne på bröten 24h. Har ammat henne sedan dag 1 o snart är de slut..ush kommer sakna de:P

2008-02-12 @ 21:06:38
URL: http://hylen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback