Måste bara..

Jag kan lova i vilken blogg jag än går in i står det NÅGOT om ungamammor.
GUD va folk har hackat upp sig på det. Vad spelar de för roll? Låt vem som helst bli mamma om dom vill de, de är väl isf deras ensak?!

Men det jag HATAR är att folket sätter "ungamammor i ett fack". Varför ? Vad har VI, UNGAMAMMOR som får barnet att må sämre. De är JUST ungamammor också. Dom som är äldre är bättre mammor osv.. I vilken värld lever dom som säger så Igentligen i?!

Visst jag kan hålla med om att ett fast jobb skulle vara bra Innan barnet kom. Men vem har sagt att man inte kan FÅ ett jobb efter ungen är född?! Vad gör de som är så negativt? Om man Vill, kämpar för en bra framtid så är de väl ok?!
Det jag INTE kan acceptera är mammor som Inte vill jobba, som tycker att de är så skönt att leva på soc och bara går hemma om dagarna. Dom mammorna som INTe kan ta hand om sitt barn.

ÖPPNA ÖGONEN!!!! Tex, förra inlägget om det HEMSKA föräldrarna som lämnade sitt barn helt själv i 8 dagar. Dom va 25+ är då dom bättre för dom tillhör inte "ungamammor" kategorin?!

1 sak till!!!!!!
Varför ALLTID klaga på just mamman??? Man är faktist 2 på att göra barnet! En kille som inte andvänder kondom, vet ju att de finns en chans att de blir ett barn. Eller ska man börja ge ut sexuallkunskap på gymnasiumet?? Bara för att tjejen VÄGRAR att dom ska skrapa bort det som hade börjat att bli något, så är tjejen helt dum i huvudet och egoistisk?? ÄNDVÄND KONDOM OM NI (killar) INTE VILL HA BARN!
"Bådas lust - Bådas ansvar"


God natt

Kommentarer
Postat av: My

Ja, det var verkligen hemskt! Visserligen var hon 21 & han 23, inte över 25, men det är skitsamma.

Anledningen till att folk snackar om unga mammor & inte pappor är att det är HENNES val att behålla barnet. Hon får alltså avgöra om hon är redo för att föda & ta hand om det.

Ja, det är verkligen debatter överallt & jag tycker som sagt att det är upp till var & en. Men glöm inte att det faktiskt är många (unga) mammor som hoppar på oss som inte vill ha barn / tycker som jag.

Jag hade t.ex. aldrig skrivit vad jag tyckte i bloggen om inte den tjejen hoppat på mig.

2008-02-27 @ 06:00:19
URL: http://lilija.com
Postat av: syster fia

jag tycker tvärt om att det ist är fördel med att vara en yngre mamma..man orkar mera och det är skilnad på barn som har äldre föräldrar..Jag har helre en ung mamma som man kan prata med allt om ist för att ha en gammal modig förälder

2008-02-27 @ 09:01:33
Postat av: Soya

En mamma är en mamma oavsett vilken ålder hon har.
Folk behöver något att störa sig på bara, skit i dem!

2008-02-28 @ 20:33:44
URL: http://abstinence.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback