Svar till Cassie.. Tidning.

Postat av: Cassie

Vad är torskinfektion för något?

Svar: Torsk får istortsätt alla barn (mer eller mindre) i spädbarns-tiden. Det är en svampinfektion som dom får i munnen, det blir en vit "hinna". Vissa får bara lite på tungan andra får i hela munnen. Det är olika det där. Det finns inget "Just DETTA" orsakar torsk. Om man ammar så kan man få infektionen på brösten.
Oftast försvinner de på några dagar och om man vill hjälpa "läke" tiden så kan man andvända sig utav vichyvatten och pensla på med en topps i munnen och på brösten.

Rätta mig om jag har fel, ni andra som vet :)


Idag va vi med i Enköpings tidningen. (Som jag skrev i något inlägg tidigare). Artikeln handlar om Babyboom och bilderna är på oss mammor och barnen :D
Vi som är me på bilderna. Mamma Elin och hennes son Alfred, Mamma Emmelie (Hennes dotter Thea sov i vagnen och va därför inte me på bilderna) och sen Jag med Nellie och systersonen Neo.


På framsidan. Neo, Affe och Nellie på bilden.

Stora bilden i tidningen. Alla på bilden.

Mindre bilden i tidningen. Affe och Nellie =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback