Pjuh, blev rädd..



Denna lilla söta kanin har tappat päls på ryggen (där började det) och nu lite på nosen.
Började söka på nätet. Först läste man att de va ohyra, FYFAN va rädd jag blev!!!
Men när jag sen läste mer ang just Lejonhuvade (den rasen Stampe är) så stod det att vid 1års åldern (han blir 1år om 1½ månad) så tappar de allt bebis hår och så tappar de sommar/vinter pälsen på våren/hösten.
Där blev jag lugn men läste även vidare.. Om de tappar pälsen och om de inte kommer ut någon ny päls och om man ser ohyran i hårbotten eller om kaninen har ont så ska man åka till veterinären.
Tack och lov så har han päls på fläckarna och är jätte fin i hårbotten och så gör han inte ens min när man rör på fläckarna.

Men det ser ju verkligen inte KLOCK ut! :P Han har ju päls så det heter duga och så fläckvis där det är några mm päls.
Min lilla Stampe!!! Gud va han har skrämde mig. Våran lille lilleman <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback