Hemma igen...

Nu är man hemma igen fråm sjukhuset. Gud va jag hatar sjukhus och deras vänte tider. De va ca 3 personer som jobbade och en Massa gravida som ville ha hjälp. Så tänk er själva...

Först gjorde de ultraljud för att fastställa att bebisen ligger i säte. Och de gjorde den såklart.
Efter de så skulle vi in och lyssna på hjärtat när hon gjorde iordning allt så kom de en annan och sa "
-Är detta Ulrika Dahlquist? Tyvärr så har förlossningen ingen ledig personal, så du får komma tillbaka imorgon"
KUL!.. Men jag sa då
-"Vad ska de göra där? Vändning? För de vill inte jag göra"
 Så pratade de lite och bad mig vänta yttligare för att prata med doktorn på den avdelningen jag va på.

När doktorn kom så pratades om varför jag inte vill göra vändning och vad jag ville göra osv.. Han va riktigt bra!! Han sa va han tyckte men även lyssnade på vad jag hade och säga. Sånna läkare ska de finnas fler av.
Han kännde "lite" på magen och kollade hur lätt de va att lyfta upp bebisen ur bäckenet. Han insåg också att OM jag skulle göra vändning så skulle de bli svårt och nästan omöjligt att vända på bebisen.

Så..........
Den 27e December ska jag dit för att prata med narkosläkaren osv.
Och den 2a Januari så har jag tid för planerad kejarsnitt!!!!!!!
Om de händer något innan så blir de akut snitt.

Kan de bli bättre?
Jag fick min vilja igenom med att föda med kejsarsnitt.
Jag kommer få en 08:a bebis! :D

Kommentarer
Postat av: Amanda

vad kul att gick bra ulrika o att du fick din vilja igenom, måste kännas toppen :) lycka till...

2007-12-10 @ 16:38:08
Postat av: Vickan

Grattis gumman! Härligt att allt gick bra och att det är inbokat nu :)

2007-12-10 @ 17:35:38
URL: http://vikutooria.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback