Ammning del 2 - Maaa Maaa

Min sockerbulle du har så rätt i det du skrev!! Jag vill inte sluta nu, nu, nu heller. Jag är SÅ bekväm med ammningen! Och jag vet också att JAG kommer inte kunna trappa ner på ammningen så länge Nellie inte är mat-sugen, i den biten så är det bara hon som kan bestämma. Jag kan hjälpa till men inte mycket.
Det jag verkligen ÄLSKAR med ammningen är det är just ammnings stunden som är Min och Nellies. Hur stressat det än är, hur bråttom man än har och om hon blir hungrig så kan jag bara sätta med ner och amma henne utan att kunna stressa. Det är ju SÅ mysigt.
Om jag ska vara helt ärlig så är jag rädd för att sluta. Hur de kommer att kännas för mig?! Då jag väl slutar så kommer jag verkligen sakna dom stunderna man ammar.

Ibörjan va jag rädd för att amma, trodde aldrig jag skulle kunna. Men jag är glad att jag kämpade även då man kände att man bara ville ge upp. Allt för min lilla tös<3

Idag har varit en riktigt slö och mys dag för min och Nellies del. Har inte orkat att göra något, eller ah kl 7 imorse bakade jag scones och sen mot dagen chocklad muffins :D haha!!
Nellie är ju bara för sööööt, hon har lärt sig "bank bank" så slår hon på bordet. Och när man säger (ETT par gånger) mamma så säger hon maaaaa maaaa :D Hon är ju så söt när hon "ålar", hon går upp i kryp ställningen med benen och sen "puttar" på så hon åker bakåt :D haha, THATS MY GIRL!!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Maja är 6 månader. Föddes 4 januari. Det har tagit ungefär 1-2 månader för att få henne att äta mat..å gröt. Å för någon vecka sen så drack hon ur flaska. Men ammar ännu 3 ggr om dagen..

Men folk sa till mig att Maja kommer börja äta när hon själv är redo.. Pipmugg..så duktig hon är=) Försökte med det till Maja..men hon bara tittade på den...=D

2008-07-12 @ 17:08:04
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/
Postat av: Vickan

Wow! tänk att hon pratar redan osv, vad duktig hon är :D Tiden går så fort :)

2008-07-12 @ 22:37:00
URL: http://carissmaprisma.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback