Svinkoppor=(!!

Jo min lilla tös har ju fått svinkoppor. (Frida(?) Det är luft smittande..) Hon fick LITET för ca 2 veckor sen. Sen har de försvunnit, men kommit mer. Iförrigår så fick hon 2 prickar på armbågen och under armen, sen igår så blev de större (se bild nedanför). Men de brukar oftast bli en prick - stort - skorpigt och sen borta. Men inte denna gång.
När jag vaknade imorse och skulle ta upp lillan så skrek hon till :O Jag kollade under tröjan och GUD så stort det hade blivit (bild nedan), och varit. tröjan hade klibbats fast sig isåret. Med tårarna i ögonen ringde jag till husläkaren och fick tid 13:40.
Usch kan inte bära henne "rätt", för hon sriker till direkt. =( =(.. Måste liksom dra henne upp med den friska armen sammtidigt jag håller i huvudet och försöker sätta henne så, sen ta ena handen runt rumpan och den andra på friska armen. Usch!!!!!!
Men på husläkaren så fick jag recept om penicillin som jag precis efter hämtade ut. Jag HOPPAS att det går fort och att de försvinner fort. Om de inte blir bättre inom 5-7 dagar så ska jag ringa igen =(... Min älskling=(

Kommentarer
Postat av: Cassie

Stackars liten! Hoppas hon blir bra fort!

2008-07-15 @ 09:39:05
Postat av: sanna

Stackars lilla tösen.. inte roligt å känna sig så hjälplös som mamma kan ja tänka mig.. =( skickar en kram till er båda och hoppas att nellie kryar på sig

2008-07-15 @ 12:23:49
URL: http://suusannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback