Förlåt & Tävling..

Förlåt mig mina grannar att jag låter! =) heehe! Jag flyttade om i lägenheten men när jag väl gjorde de så ångrade jag de och flyttade tillbaka igen. Soffan och allt. Hehe

Varför ska de vara en SÅN tävling när de gäller barnen? När de börjar att krypa, gå osv osv? Jag frågar personer typ när det tex började krypa, gå, säga mamma och de för att jag är nyfiken på DERAS unge. Inte att jämmföra. Jag vet att alla barn är olika, alla gör i sin takt och man kan INTE tvinga på dom saker. "vart är lampan" och vinka och det kan man SJÄLV träna fram hos sitt barn, men barnet bestämmer sen när de gör de. Man kan ALDRIG tvinga på ett barn att börja krypa, dom kommer dit då dom själva gör de.
Förra gången på blomstra så snacka vi om detta. Då kom jag där:
- Nellie pratar inte, kryper inte, har inga tänder och äter inte..
Haha med HUMOR i det hela. Jag BRYR mig inte. Nellie kommer dit också.
Då jag bryr mig det är då Nellie gör framsteg. Hur gammal hon är så kommer jag vara LIKA glad när hon gör sina framsteg.
Jag tycker fortfarande Nellie är Liten. Kan inte ens tänka mig att se henne krypa tex. Hon ser ju så liten ut. =) Så jag har ingen bråttom.
Till er som tävlar -Varför bry sig om andra? Bry er om erat barn och va glad för det!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jaa.. jag håller med dig! Maja kryper inte heller.. Pratar..njaa.. sitt eget språk såklart..

Det är verkligen en sån jäkla hysteri bland en del mammor! Som t.ex häromdagen.. " VAAAA!! Kryper inte Maja än?! Men..hon är ju 8 månader! Då tänkte jag..men va fan.. Jag njuter nu när hon inte kan krypa..för sen kommer man väl få ränna arslet av sig! =D

2008-09-06 @ 15:08:01
URL: http://elinhejdenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback