Fortsättning

Ja nu kommer en fortsättning på Barnledig saken.

Att ha barnvakt NÅNGÅNG då det verkligen är speciellt kan jag tycka är normalt. Men att vara barnledig till och från varje vecka?
Man vet väl redan att de inte alltid är dans på rosor innan man bestämmer sig för att behålla ett barn? De kommer ALLTID komma motgångar. När man får säga ifrån barnet, när man själv blir sur på barnet osv men ska man då gå undan och lämna barnet till någon annan? Va är det för liv man lever?
Gå in i ett annat rum, ta nya andetag. Sen är de ju inget mer om saken. Och om man fortfarande är sur så ska man nog söka hjälp. För Barn lever i NUET, dom kan bli ledsna men sen glömmer de bort de lika fort och är lika glad igen.

Avlastning osv som alla säger...visst jag säger inte att det är något fel men dom som inte vill ha någon som tar sitt eget barn, eller inte som får någon avlastning hur klarar då dom sig?

Som de flesta beundrar ensamstående föräldrar. Som mig, jag har varit ensam om att ta hand om Nellie sen hon kom. Men varför ska folk beundra mig? Jag vet ju inget annat. Jag har alltid fått gått upp varje natt då hon vill ha mat, jag har aldrig fått tagit någon sovmorgon och ja, listan kan bli bra lång. Men jag tror ni förstår. Jag klagar inte, jag ser inte problemet jag ser lösningen!!!!!
Dom som SKA beundras de är dom som har varit 2 om barnet/barnen och sen blir ensam. Då föräldern har haft rutinen där dom är 2 att ta hand om dem.

Om man är ensamstående: Att sen barnet får vara hos sin mamma och pappa varannan vecka/helg är ju en helt skillnad. De kan jag inte se som en barnvakt. Man kan ju inte direkt vara barnvakt åt sitt eget barn(?) :P Även om de är mamma eller pappan som har barnet så har barnet ALLTID rätt med 2 föräldrar!
Om man är 2: Samma sak som där uppe. Man kan ju inte direkt vara barnvakt åt sitt eget barn. Pappan har lika mycke rätt att vara med barnet som mamman. Där kan jag inte heller se de som att man har barnvakt åt sitt barn.


Update: LÄS inläggen innan ni kommentera. Även de första inlägget om ni hade missat de.

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag tycker att du skriver väldigt bra i din blogg! Kram Angelica

2008-09-12 @ 19:32:41
URL: http://angelyangel.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är bra klok du, håller med om varje ord du skriver.. :)

2008-09-13 @ 21:47:56
URL: http://sofiiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback