Bra!

Fick nyss ett mail från pampers (?), som jag får lite titt som tätt..
Man får mail ang Tösens ålder. Väldigt roligt, intressant och lärosamt att läsa! Detta mail va ang att vara bestämd, att barn i den åldern oftast nu kommer att testa gränserna så de sjunger om de. Jag kan vara glad att jag hela tiden har varit bestämd, jag kan säga ett nej så lyssnar hon.
Nu påstår jag inte att hon inte testar, de gör jag. Men Nej max 2 ggr sen tar jag henne där ifrån och förklarar varför, typ "Du får inte röra den/det".. För hon vet allt va hon får och inte får göra.

Lite från mailet:
ETT LÅNGSIKTIGT MÅL När ditt barn börjar utmana gällande gränser är det viktigt att komma ihåg att barnuppfostran går ut på att lära och inte bestraffa. Att lära barnet var gränserna går är ett långsiktigt mål och ditt mål är att lära ditt barn att hejda sig. Det är inte så viktigt vad du gör i enskilda fall. Det som räknas är att du är konsekvent och sätter upp gränser på ett klokt sätt när de verkligen behövs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback