Därför..

Varför de är så mycket blaj blaj inlägg nu mera är för att jag tycker de har gått för långt med all bloggande. Folk har ju allt blivit mer fegare, skriver ut allt och vågar inte ta de IRL.. osv osv.. Ta de privata IRL och de andra på internet..

Skriver nu mest för att jag ska kunna gå tillbaka och se va jag gjorde... Typ
Kom ihåg de året jag flyttade hit, då jag började att skriva som då hette Dagbok.
Jag hatade att vi flyttade, hatade staden redan då!! Jag blev en tyst tjej, som låste för de mesta in mig i mitt rum. En såndär "inger förstår mig" period. Så mitt sätt blev att skriva på internet, jag fick folk som inte visste vem jag va som kom och trösta mig. De va den trösten jag behövde, så de blev att skriva ut mer och mer vad man kännde och hur livet va...

Men nu? Varför bloggar folk? För att få så många läsare? Ja, en del gör ju vad som för att få fler..
Jag bryr mig inte om de är 1 pers som bara läser min blogg. För detta gör jag bara för mig själv.

Men ja, de är ju inte lika lättare att skriva nu som då. Då visste ju knapt ingen om de och nu vet alla om de. Och nu är folk  ju BÄST på att få egna uppfattningar.. Dom lägger till egna ord i meningarna. Och nu är de tydligen jätte lätt att internet-mobba någon. När jag va 12år skulle jag aldrig i hela mitt liv ens säga något elakt till en person, i dagens läge ser man yngre och även ÄLDRE som håller på så. Patetiskt!
Men ja, som man har lärt sig.. De är ju dom som mobbar som mår sämmre själv..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback