Nya systemet för dagis...

Det är nytt här i Enk iaf, dock inte alla dagis här som har ändrat de så.

Innan så va inskolningen i veckor. Man gick dit, sen skulle föräldrar gå typ 1 timma och sen komma tillbaka igen osv..
Det nya är att man är med sitt barn hela tiden dom dagarna inskolningen är. Brukar oftast vara i 3-4 dagar beror hur bra de går för barnet att "släppa" föräldern medans man är där.

Jag tycker de nya är SÅ bra!
Barnet vet liksom att föräldern är med, men med tiden så går dom själva ifrån föräldern.
För föräldern är de bra så man ser hur dagis rutiner är, vad dom gör Då, hur dom hantera vissa situationer så man vet hur barnet kommer ha de när man inte är där.

Igår va ju första gången på inskolningen de gick Massa bra, hon lekte en massa, gick ifrån mig till en back med bollar och började leka.
Men idag gick de BÄTTRE (!!), hon gick tom in i ett annat rum där alla dockor osv finns. Satt sig i docksängen (ovanligt?) och lekte, även när vi va i det stora lekrummet så kröp hon igenom möbeln på andra sidan och lekte.

Så inskolningen är snart klar. =) 

De jag har sätt, varit med om osv med det dagis så kan jag inte vara mer än nöjd över att jag valde de dagiset!


Kommentarer
Postat av: Michaela

Sån inskolning hade vi oxå ::-) jag håller med dig helt, den är jätte bra för både barn och förälder.



Kul att det går bra :-D



puss

2009-01-14 @ 00:55:13
URL: http://mixia.blogg.se/
Postat av: Vickan

Låter jätteskönt att allt gått så bra :)

2009-01-15 @ 18:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback