Lördag - Bra dag!

Hej Hej!

Idag har de varit en dag för bara mig och Tösen. Kändes att de behövde, att bara få ta de lugnt att få vila ut. För denna vecka har jag varit sjukt trött alla dagar, fast jag nästan har sovit som jag brukar göra när jag ska upp och jobba.
Ja, till och från så kommer tösen in till mig för att sova "klart" hos mig, som jag egentligen inte acceptera. Visst, jag älskar att ha hennes sovande bredvid mig för de är inget jag stör mig på men de känns inte så roligt att sen ha en 5åring som kommer in och ska sova i ens säng bara för "att".
Men denna vecka då jag själv har varit sååå sjukt trött så har hon kommit in, jag har tagit upp henne i sömnen när hon står bredvid (för jag kommer knappt ihåg att hon kom in).. Ja ni förstår, sååå sjukt trött jag har varit.
Idag kom hon in runt 3-4 och jag va tillräcklig pigg då så jag tog bara henne i handen tog henne till sängen sen va de inget mer med de.
Sjukaste att de är alltid sådär lätt men att man inte själv har orken till de när man sover...

Yeye, nog om de..

Idag runt 9-10 så far vi ut på gården och lekte sen ville tösen leka med alla stenarna som är bredvid lekplatsen och sen såg hon gungor på andra gården så då gick hon dit och lekte en massa. Sen fick vi sällskap och vi gick in närmare 2 (?). Tösen slocknade så fort vi kom in. Jag kikade på film och sen somnade jag också. Sen vaknade jag till och insåg att hon fortfarande sov. Gjorde mitt och hon passade på att vakna halv 5.
Sen va de mat på schemat..
När vi hade käkat klart, hon hade badat så va kl 18:45 och bestämde att tösen skulle få vara vaken lite längre idag då hon sov så mycket under dagen.
Vi gick in i hennes rum och lekte med alla mat sakerna, läste bok och lite så. När jag sen kollade på kl så va kl 20:45. Snacka om chockad, tiden rann bara iväg. Så de va bara hopp i säng med henne :). Nu sover hon som en stock och jag sitter här. Ska snart ladda upp bilder ifrån idag och sen kika film.


Några av  de roliga sakerna idag:

När tösen hade vaknat idag under dagen, hon hade knappt tagit upp ögonen och sätter sig upp och säger "gunga Eiia" Haha. Detta är 2a gången hon vaknar sådär. Förmodligen har hon även drömt om de :)
Hon satte ju sig upp i sängen när hon sov, mitt i natten och sa "isa" haha. (Då vovven Isa sov här)

Jag och tösen satt och åt. Hon hade ganska mycket kvar av sin mat och jag va klar med min. Så jag tog min tallrik och stoppa in den i diskmaskinen, förmodligen trodde tösen att hon skulle få sitta själv i köket och sa "tack tack" fast tog ändå mat ifrån tallriken. Så jag förklarade för henne:
-"Mammas tallrik är tom, mamma har ätit upp all mat. Maten är i mammas mage"
Hahaha då tog hon en hand full med mat (vi åt Pasta med pastasås), drog upp tröjan och tryckte sen maten på hennes mage.

Haha ja, hon är ju inte dum hon min tös ;) hahah!!!

Bilder kommer säkert..

Kommentarer
Postat av: Linda

Förresten, det går inte att läsa all din text. Den vänstra sidan där bilderna är går ut över texten:P

2009-07-25 @ 23:01:10
URL: http://mammaliindas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback