Namnsdags Kalaset.



Jag gick ner till Ica på morgonen för att köpa 2 paket tårtbottnar när jag kom hem så fixade jag även den tårtan (Tösen skulle ha 2 tårtor då de va en del som skulle komma). När jag hade fixat "basen" på båda tårtorna och sen skulle fixa med det Lila som ska vara över tårtan. Så insåg jag att de Aldrig skulle räcka till 2st tårtor.  Mitt humör sjönk, kände mig stressad osv osv...
(Det svart på tösens födelsedag. Använde då inte ens ett halvt paket till stora och den lilla tårtan) Jag hade ju räknat med att 1 paket med den Lila färgen skulle funka på 2st tårtor. Men icke. Jag fick kavla ut den jätte jätte mycket så den blev lite för tunn så jag fick sen lappa ihop det :( Tråkigt nog..
Och ja, den andra tårtan då, vad hände med den? Rätt ner i papperskorgen. Och ringde mamma helt frustrerad och bad henne köpa en tårta. Så snäll mamma jag har så gjorde hon det.
När tårtan sen va klar så blev de bara bättre :)

Elin & Affe kom tidigare då hon skulle iväg då kalaset Egentligen började. KUL!! Va länge sen man umgicks med dom båda på samma gång. Tösen fick ett armband som hon hela tiden går runt och säger att hon ska ha på armen, hehe.
När de gick så började alla gästerna att komma lite efter varandra.

När alla väl på plats, man har hälsat och pratat med alla så blev de fika. (Det sa POFF så va min tårta slut och halva utav den mamma köpte)
Efter fikat så va alla barnen i Tösens sovrum och lekte. Så kul med barn, även om de inte har träffats innan och är lite små blyga så tar de bara några sek så leker alla med alla. Tösen "märkte" jag knappt inte ens av för hon sprang runt med alla barnen :P
Sen började barnen bli otåliga så då fick de alla en varsin godis påse, och alltid ska de bråka om vems godis påse är vems (haha) och tack och lov att jag skrev deras namn på påsarna dagen innan. (fast de även blev bråk om de, haha)
Lilla Riley fick en elefant i en godis påse.

Dagen gick så fort, snacka med folket som va här, lekte med barnen osv..

Efteråt blev de present öppning, så jag gick till alla barnen och sa att vi skulle öppna presenter och att de skulle sätta sig på golvet. Jag som hade tänkt att Tösen skulle sitta i mitt knä. Men ja, varför ska hon sitta i mitt knä när andra sitter på golvet så hon satte sig där med en liten stund men sen gick hon och strosade runt. Verkligen inte alls intresserad.
Med hjälp utav Ellen, Neo, Nova, Thea och Kevin att öppna paketen så gick de grymt fort.

Efter de så började gästerna fara hemmåt en efter en. Och de sista gick runt 7. Så de va en sjukt lång dag.

Jag får verkligen Tacka alla som kom, tacka för alla FINA presenterna och för sällskapet.
Kunde inte önska bättre kalas än denna.

(Bilder på kalaset, presenterna osv kommer i ett annat inlägg)

Kommentarer
Postat av: Mixx

Tack själv gumman :)

2009-07-12 @ 23:37:23
URL: http://mixia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback