Barn + Regn = ?

1a, De är bara att gilla läget och börja gilla regn när man har barn... ?
2a, De är bara att undvika att gå ut när de regnar och hitta på något inne... ?

Ärligt så skulle jag välja de andra förslagen, men de blev de första :)

Jag va tvungen att handla lite viktiga saker och även lämna in filmen jag hyrde igår så jag hade inte så mycket val än att gå ner även om de ösregnar ute.

De slutade med att vägen ner till Ica (som knappt tar 5 min att gå) tog oss 1 timma dit och hem. Tösen plaskade i vatten pölarna, JAG plaskade i vatten pölarna! Tösen hittade en Lagom stor vatten pöl som va en favorit att plaska i. Hon och jag va ju inte bara lite blöta.




..... Nästa gång kanske jag ska ta med mig tösens gummistövlar hem ifrån dagis också.. HAHA :thumbup:

Kommentarer
Postat av: Vickan

Haha, vad gulligt :D

2009-06-14 @ 18:31:44
Postat av: Mamma Melissa -ung änglamamma och gravid

Jag minns när min pappa lät mig plaska i vattenpölarna som liten... utan gummistövlar... ja, helt utan skor... min mamma var galen. Men jag var lycklig som få:.))



Dessutom är det bara bra att vistas ute i ur och skur, det stärker barnens immunförsvar:.) Så idag har ni inte bara haft roligt i pölarna utan du har även hjälpt henne att klara sig inför framtida sjukdomar:.) Bra jobbat!

2009-06-14 @ 23:07:51
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback