Framsteg



Nu ska jag försöka att komma ihåg de mesta framstega Tösen har gjort :)



Nenne = Nellie
Mamma
Pappa (NU har hon lärt sig de^^)
Pa = Lampa
Boh = Boll
Bah = Bada
Mah = Macka
Yeah Yeah Yeah (Slutet på bäbä vita lam)
Maa = Mat
Titta
Där
Vovve
Fåh = Fågel
Teea = Thea
Aj aj
Neeh
Tac tac = Tack Tack
Vah = Vagn
Haa = Hand
Soo = Sko
Tuttee = Tutte :P

Oftast är ordet "ba" vanligaste för henne att säga :P Men även om jag är i ett annat rum så hör jag skillnade på boll, hårborste, tandborste osv :P

Hmm kommer ej på något mer just nu:S
Men hon förstår betydligt mycket mer.
Om jag skulle fråga va tex, boll, docka, nalle, katt, halsduk, tröja, skor, mössa, blöja osv var någonstans så skulle hon komma med de till mig.

Hahah fast om jag frågar vart hennes skor eller strumpor är så kollar hon ner på fötterna först :P haha



Hoppar - Böjer knäna och sträcker på benen :P hehe
Springer - Tar ut händerna och tex springer mot väggen och tar emot mot händerna :P
Klättrar - PÅ ALLT!! :D
Daaansar - Skoja inte :)
High Five/give me Five
Dansar till Imse vimse spindel / Bäbä vita lamm (fullerullerull)
Klappar händerna - Även då hon ser att "publiken" på tv gör de :D

Osv osv...

Min stoooooooooora tjej :D

Kommentarer
Postat av: Michaela

Söööt unge :-)

Du får komma och gå igenom dom kläder du vill ha ;-)

2009-03-21 @ 03:35:02
URL: http://mixia.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Så duktig, stora tjejen! =)

2009-03-23 @ 11:28:00
URL: http://geshiia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback