Tid?

Ja, undra när man har tid för saker och ting nu för tiden.

Fick värsta gråt attacken igår. Känner mig som en dålig mamma som inte har den tiden för Tösen som jag brukade ha/VILL ha.
Innan jag började jobba så gick hon 15 timmar i VECKAN på dagis och resten av  tiden va vi tillsammans, myste och busade så mycket som de bara gick.
Jämförelse med i dagen läge, då hon går på dagis 11 timmar om DAGEN och är sjukt trött när jag hämtar henne. Så de blir istort sätt laga mat och sen natta henne.
Jag känner mig dålig då hon är mer på dagis än hemma med mig, med sin mamma.
Men när man jobbar heltid så är de ca 8 timmar, jag kan inte jobba mer än va jag redan gör dvs ca 6½ timmar. För 6½ timmar + resetiden = från då dagis öppnar tills de stänger.
Och jag kan inte göra så mycket mer då Jag måste jobba, måste försörja oss.

Nu är de inte lika längre "roligt" (som om de någonsin har varit de) att tösen ska vara hos sin pappa varannan helg, vill ju ta vara på helgerna med tösen.

Och nu när jag har pengar så vill jag  börja fixa i Tösen rum, vet ju exakt hur jag ska göra, vad som ska köpas osv. Skulle kunna åka precis NU men ja, när kommer man ha tid för de? Om 2 veckor? De är ju sååå långt dit. Vill fixa de Nu nu nu!!..

Usch =(

Ne nu ska jag försöka att tänka på något annat, man blir ju bara depp..

Kommentarer
Postat av: frida

usch jag känner igen detta. Det är verkligen en omställning - en jobb sådan. Men tyvärr måste man jobba för att få pengar. man för göra det bästa av kvälllar och helgerna

2009-05-08 @ 20:47:21
URL: http://frudernmar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback