Knarkare eller förälder?!

Jag hade tänkt att skriva ang hur föräldrar kan välja att knarka istället för att vara föräldrar.
Men när jag letade efter bilder så hittade jag en blogg, som just hade skrivit om det. Och jag kan verkligen inte ha skrivit bättre än han.

Ifrån hans blogg:



Ibland har jag svårt att förstå vissa val som personer gör.
Just nu sitter jag och tänker på att vissa väljer att knarka istället för att ta hand om sin barn.

Jag förstår inte hur man kan vara så egoistisk att man väljer att knarka istället för att vara mamma, det gäller så klart pappor lika väl som mammor. För mig är det enkelt: antingen knarkar jag eller så är jag pappa.
Jag väljer att vara pappa. Det tycker jag att jag är skyldiga mina barn.

För har man en gång varit nykter och drogfri så har man ett val att börja supa och knarkar igen.

Mina barn har inte samma valmöjlighet. Dom kan inte välja om pappa, eller mamma, ska ta hand om dom eller supa och knarka. Det valet är det bara jag som pappa som kan göra.

Sedan vet jag också att när man väl har tagit den första igen så är det med största sannolikhet kört. Med den första menar jag den första supen eller tar droger igen. Gör man det är det nog kört, då sitter man fast i skit igen.

Men att välja att ta den där första är samtidigt att välja bort sina barn tycker jag.
Man bär själv ansvaret över sina val, men då får man ta konsekvenserna av det också.

Barn kan aldrig välja om deras föräldrar ska supa eller knarka, det är det bara deras föräldrar som kan välja.

Vilket val skulle du göra? 

 eller 

För mig är valet enkelt. Hur jävligt livet än kan vara idag, så är min värsta dag idag bättre än vad mina bästa dagar var dom sista åren i mitt missbruk.

Barnet till en knarkare betyder inget för knarkaren.
För hur kan en förälder säga att barnet betyder allt när man samtidigt väljer bort barnet?!
Detta är bara så sjukt egoistiskt.

Kommentarer
Postat av: Mixx

Du har sååå rätt i det du skriver.

Jag skulle inte säga det bättre själv!!

2009-10-17 @ 23:21:18
URL: http://mixia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback