Svininfluensan

Svininfluensan..
Vem har missat om denna nya influensan som har kommit till världen?

Jag kan faktiskt säga att jag Inte är rädd för den influensan.
Det är bara en influensa, samma symtom som en vanligt förkylning ex.
Man får feber, kropps värk osv.
Detta vet nog dom flesta just nu.

Visst är de några som har dött utav denna influensan.
Ta ex den första svensken som dog.
Det stod ju sjukt mycket om de på nyheterna och stod nästan att alla kommer dö. Men det dom inte skrev va att den personen skulle ha dött om han bara fick en lätt förkylning.
Varför gör dom de så stort om just denna influensan? Varför skriver de inte tex dom som dör per år av tex lunginflamation?
Just pga att denna influensan är "ny".

Aftonbladet(?) hade pratat med ca 7 personer som har haft svininfluensan.
De personerna skrattade nästan bara då de har blivit en sån stor nyhet och förstorat den SÅ.
Dom har bara känt sig förskyllda, varit hemma ett par dagar och sen inget mer med det.
Naturen har sin gång, när det gäller allt.
Ex: De kan vara en snubbe som hamna i en bilolycka som inte alls är kraftig och dör
Samtidigt en som är med i en allvarlig bilolycka och klara sig.
Visst skulle man inte säga att "Naturen har sin gång" om en nära en dog, de förstår jag också.
Men alla vi kommer dö förr eller senare, right?!

Åter till Svininfluensan.
Vaccinationen - kommer ni att vaccinera er??
Jag kan faktiskt INTE svara på den frågan.
När man tänker snabbt så är de Självklart.
- Självklart ska man vaccinera sig när man ändå kan och få de gratis. Varför sätta sig i risk zonen i onödan?
Men när man sen tänker mera om detta så är ett fet nej(!!!)
Just pga att influensan är Ny så även vaccinationen ny. Den funkar, men de vet inte till 100% vad för biverkningar den vaccinationen ger.
För en biverkning på något kan ta År, innan man får en biverkning
Vågar man då sätta sitt eget barn i den faran?
Tänk om några år och något allvarligt händer med barnets kropp, rubbar hormonerna eller liknade. Just pga att man valde att vaccinera sitt barn.

Jag vet inte om jag någonsin kommer kunna bestämma mig om jag vill bli vaccinerad, och värre är om tösen ska bli vaccinerad.

Vad är eran åsikt om detta?
För själv är jag nog inte om att ha denna influensan i bakhuvudet.

Kommentarer
Postat av: Mixx

Nej själv är du inte om att ha dessa funderingar.

Man hör så mycket skräckhistorier om både influensan och vaccinationen så man vet inte vad man ska stå.

Som du säger vågar man sätta sitt barn i den här risken??? risken från båda håll? vilket är värst vaccinera eller inte??

så mycket frågor och funderingar.

jag vet allvarligt talat inte heller :S

2009-09-13 @ 23:30:42
URL: http://mixia.blogg.se/
Postat av: angelica - en annorlunda ung mamma blogg.

detta var ett mycket intresant inlägg, får en att fundera en hel del. du är duktig på att skriva!

2009-09-15 @ 14:48:03
URL: http://enkärlekssaga.se
Postat av: Tess

Att vaccinera sig eller inte är en bra fråga jag ska iaf inte göra de eftersom dom inte vet om de funkar för man kan få svininf. av den o sen är det ägg protein i skitet vilket sket sig ändå om ja ville vaccinera mig mot de eftersom ja inte tål de ;D tihi

men man gör som man vill :D ja har ett lätt val iaf :D men tänk fågel influensan de va samma snack där snart kommer väl fisk influensan ;D mohahaha :D

2009-09-15 @ 21:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback