Nästan bara 1 dag kvar..

Nu sitter man här, ska snart sätta på en film och sen försöka att sova.
Måste först skicka iväg ett mail.

Idag har jag varit med LindaBinda, barnen har lekt/bråkat/lekt/bråkat ja som vanligt ;)
Och vi har tvättat. haha.
Men dagen gick fort och det sa bara poff innan vi va tvugna att gå hem. Va sugen på kassler men när jag väl kom hem blev de ostkorv  till middag.

Tösen va lite rolig när vi hade gjort våran rutin, blöja på, ny pyamas och borstat tänderna och sen så sa hon "puss puss. go natt mamma" och så gick hon in till sovrummet. Haha! Men jag gick ändå med henne in och bäddade om henne.
Kollde på en film idag, där de sa att "här är vårat hem" och killen svarade "Nej detta är inte vårat hem. Ett hem är där man blir älskad och ner bäddad om på kvällarna"
Sen är de ju mycket mer med vad som är ett "hem" enligt mig.
Men just de där att bädda om en, tänk att så lite kan ha en SÅN betydelse.
Eller är de bara jag som tycker de?
Jag ska försöka så gott jag kan att jag och tösen är sams varje gång vi säger hej då eller godnatt till varandra. Jag ska försöka så gott jag kan att bäda om henne innan hon ska sova. Och att alltid äta vid samma tid varje dag och att "alla" är samlade runt bordet, då man kan prata om dagens bravader osv.
Vad är ett "hem" för er?

Nu är de näästan bara 1 dag kvar tills frugan är hemma igen, shit va jag saknar han!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback