Döttrar med rosa kläder = Underlägsna när de blir större.....

Tydligen så är det om man Gör sin son till en pojke som senare blir en man - då blir han bråkig, våldtar osv..
Hur uppfostrar då dom som har fött döttrar och DOM i sina äldre dagar blir pedofiler, våldtar osv osv??
Och tydligen så blir min dotter automatiskt underlägsen för att hon har rosa kläder på sig.

Genus är ju i sig att barn ska vara barn
- De håller jag med om till 100%. De ska kunna få ha tillgång till alla slags leksaker och "bådas köns" tillgångar... (Tyvärr Lillan, du kommer inte kunna stå upp och kissa)
De kläderna jag köpte till min dotter, de är det jag tycker är snyggt och att de är bekvämt för henne.
Hon springer oftast  runt med strumpyxor och någon tunika, inget obekvämt alls, hon kan leka allaballan i dessa kläder. (Nej jag tycker inte regnbågskläder är snyggt)
Jag köper 99% av alla kläderna på tjejavdelningen. Men trots de så har hon alla slags färger på sina kläder.
Lillan har ALLTID haft tillgång till gubbar, bilar, pussel, leksaksmat, dockor osv... Hon är nu (snart) 3år och själv valt DOCKORNA, LEKSAKSMATEN, och pussel/spel. Hon var ca 1½ då hon tog mormors väska och älskade den från alla första stund och nu ÄLSKAR hon väskor och vad har hon fått de av?
Att hennes kläder är rosa?
För min allra första handväska köpte jag i aug då jag började plugga för att kunna ha böckerna i.
Hon får ha vilka leksaker hon vill, jag köper det jag vet att hon kommer leka med.

Men trots detta så blir tydligen min dotter underlägsen för att jag köper kläder på tjejavdelningen?!
Haha undra vart världen är på väg?! :P

Kommentarer
Postat av: Linda

Ooopppss, då är min dotter ganska kört med andra ord. Hon äger ju det mesta i rosa.. Hahah!

2010-12-04 @ 18:58:08
URL: http://lindagusen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback