Åsikt... Droger



Allt detta med droger och lagen går inte ihop i mitt huvud.

Alla vet att droger är förbjudet, alla vet att om man kissar offentligt är förbjudet.
Om man kissar offentligen så får man böter.
Men vad är egentligen lagen ang droger?

Med tanke på att droger ÄR förbjudet, så borde ju egentligen de personer som tar droger åka in på kåken. Förbjudet är förbjudet och straff borde man få för att man gjorde något förbjudet.
Men om polisen typ tar en person dom tycker att han är för full och borde sitta i fyllecell men märker sen att han går på droger. Vad händer sen?
Polisen här i Enköping (och typ i alla städer) vet ju oftast om vilka som tar droger.
En person jag känner gick på droger, han pissade nästan jämt. Men "allt" som hände då svaren kom att han hade droger i blodet - jo de va att dra in pengarna för just den månaden.
Men hur kan förbjudet helt plötsligt inte bli förbjudet??

Droger, våldtäkt, misshandel och självklart mord (alla åldrar) tycker jag är det värsta som finns i världen.
Så just detta med droger förstår jag inte riktigt hur lagen är, trots att det är förbjudet.
Sånt skit vill jag ha så långt bort som möjligt ifrån mitt liv.
Direkt när jag vet att någon tar droger så är den direkt klassad som helt dum i huvudet i mina ögon, vill varken prata eller lära känna den personen.

Kommentarer
Postat av: Ida

Det är lördagen den 5 juni, tror det är samling/start nere vid gymnasiet för de som ska delta kl 12.. sen brukar de ju vandra upp på stan och avsluta i skolparken, i samband med kulturer i möte.. om det är så även i år vet jag inte, haha! : D Men säkerligen.

2010-05-26 @ 16:19:12
URL: http://kawrtnee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback