Skillnaden på "landet" och Stockholm

På nästan alla dagis så står barnvagnarna utanför.
I denna stad så ser man alla möjliga barnvagnar, alla olika prisklasser.
I Stockholm utanför dagis så är det BARA barnvagnar i den dyraste prisklassen.

I lekparken:
I denna stad så har barnen oftast bekväma kläder, inte utsidan som räknas i en lekpark.
I Stockholm så ska de gärna ha fin kläder, klänningar med bolero, skjorta och jeans osv.

Detta har jag märkt nu när jag har varit i Stockholm dessa gånger.
Senast nu var vi i lekparken och jag var grymt chockad över hur barnen i parken var klädd.
En liten kille som var strax över året bara var klädd i jeans och skjorta. På en LEKPARK? :O Och 2 tjejer över 7+ lekte med klänningar och bolero (och man såg liksom att de var planerat att de skulle endast vara i parken denna dag då deras mammor hade bänkat sig på lekparken)

Snacka om att allt handlar om materiala ting i Stockholm och kan faktiskt vara glad att jag inte bor i Stockholm.

Kommentarer
Postat av: frida

Jag bor själv i sthlm ,men på landet o klär alltid Leon i bekväma kläder. Skulle aldrig klä "upP" honom för lek i en lekpark. Men för många så ska ens barn se bra ut oavsett var dem befinner sig. Sjukt!!

2011-05-02 @ 20:11:01
URL: http://frudernmar.se
Postat av: frida

jag menade inget illa med min kommentar. Det är väl typiskt sthlm att allt ska va så flott och fin hela tiden. Jag har inställningen "skitiga barn är lyckliga barn".

2011-05-03 @ 13:05:03
URL: http://frudernmar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback